Mahalo Hawaii

Er zijn alweer wat dagen voorbij sinds ik mijn laatste blog heb geschreven. En ik moet echt even zeggen dat ik heel wat reacties daar op heb gekregen. Nu wil ik natuurlijk niet de populaire meid uit hangen, maar toch heeft dit mij heel erg goed gedaan. Vooral het feit dat veel mensen beamen dat de mindere momenten niet vaak worden genoemd. Dus bij deze dankjulliewel voor jullie reacties/berichtjes! Het doet mij echt goed om te horen dat jullie het leuk vinden om mijn blog te lezen en dat jullie zo meeleven!

Ondertussen zit mijn Hawaii avontuur er alweer op. In de afgelopen 4 weken heb ik 10 keer gevlogen. Ik kan mijzelf nu toch wel een echte reiziger noemen denk ik zo.

De dag na mijn laatst geschreven blog ging ik samen met een groep de Road to Hana doen (ik verbleef op het eiland Maui). Een jongen die ik in Honolulu had ontmoet stelde voor om dit samen te doen aangezien we tegelijkertijd op Maui waren. Tijdens zijn verblijf in het hostel had hij nog wat mensen gevonden die mee wilden. Daar gingen we, met 8 mensen en 2 auto’s naar de Road to Hana. Een hele kronkelige weg met allemaal 10 km/u bochtjes. Omdat ik al had afgesproken om met die jongen de Road to Hana te doen kreeg ik shotgun in zijn auto. Als ik hem moest omschrijven in 1 woord zou ik zeggen ‘posh’. Deze omschrijving werd alleen maar bevestigd toen hij met een Mustang mij op kwam halen bij het hostel. Dus we gooiden de haren los, het dak van de auto ging open en had ik even mazzel dat ik shotgun had! De groep was zo leuk en alles wat ik de dag daarvoor had geschreven in m’n blog vervaagde even als sneeuw voor de zon.

• Twee mensen van deze groep gingen aan het einde van de dag toevallig naar hetzelfde hostel als waar ik zat. Dus de volgende dag besloten we samen een hike te doen (naja dit stond al een tijdje op mijn planning en zij gingen gewoon mee). De hike leek erg op de Tongariro Crossing. We hebben 20 km gelopen door een landschap waar het net leek alsof je op de maan loopt. Het waren 20 lange en zware kilometers maar met goed gezelschap wordt alles wat minder lang en wat minder zwaar. En ik kan je vertellen als je zo’n lange wandeling met elkaar doet, dan leer je elkaar goed kennen. Het was fijn om even wat andere gesprekken te hebben dan de gesprekken die je normaal hebt.
  • De volgende dag ging ik naar het laatste eiland dat ik zou bezoeken in Hawaii: The Big Island. Hier kwam ik terecht in een hostel waar het zo rustig was, dat het net voelde alsof ik thuis was. De eigenaar was zo lief en zorgzaam. Voor m’n gevoel kon ik hier echt tot rust komen (dat heb ik ook gedaan want de eerste nacht sliep ik 11 uur achter elkaar). Omdat er niet zoveel mensen in het hostel waren was contact maken heel makkelijk. Bijna alle dagen die ik had op dit eiland heb ik doorgebracht met Tina. We hebben samen St. Patricksday gevierd, gesnorkeld, grotten ontdekt (dit samen met een Braziliaanse guy) uno en jenga gespeeld en heerlijk gegeten in locale restaurants.

Een hoogtepunt van mijn tijd op de Big Island was toch wel snorkelen met dolfijnen en mantarays! Tijdens het snorkelen had ik ook nog het geluk om een walvishaai te zien en vanaf de boot zagen we een walvis met zijn baby. Ik dacht van te voren dat ik bang zou zijn voor alles wat ik zou zien (ik ben namelijk bang voor alles wat beweegt en een dier is). Maar het tegenovergestelde was het geval! Nu weet ik zeker dat ik tijdens mijn tijd in Australië mijn PADI wil gaan halen.

Hawaii is echt een droombestemming en ik wil zeker terugkomen. Alleen dan graag met een upgrade naar een van de hotels die overal langs het strand staan. En kunnen we even wat aandacht geven aan de zonsondergang op ieder eiland. Man man man, wat was dit mooi!

Honolulu
    Kauai
    Mauï
    The Big Island

De komende twee maanden zal ik gaan werken op een resort want ja.. Hawaii was niet goedkoop he. Even sparen, genieten van privacy (JA EIGEN KAMER MET EIGEN BADKAMER) en dan ben ik helemaal klaar om m’n lieve vriendinnetjes weer te zien in Juni! Time flies, als mijn vriendinnen komen ben ik alweer 5 maanden weg van huis. Kan het mij maar moeilijk voorstellen, maar er staat nog heel veel leuks op mij te wachten!