Goodbye New Zealand

Het eerste deel van mijn reis zit er op! Time flies when you’re having fun. Een lekkere cliché maar wel echt helemaal waar. Het moment dat ik op het Zuidereiland kwam is het beste deel van mijn reis door Nieuw Zeeland begonnen. Dit is ook terug te zien in de aftermovie want ik heb bijna niks meer gefilmd met de GoPro (was te erg aan het genieten).

Het Zuidereiland zat vol hoogtepunten. Met Stray (de bus waarmee ik reisde) begonnen we in Marahau. Hier sliepen we op een camping bij het Abel Tasman park. Een groot nationaal park met bomen en mooie stranden (wit zand, erg mooi blauw water enzo). De volgende dag heb ik een van de leukste dingen gedaan ooit: canyoning. De hele dag klimmen en klauteren door het water, springen van watervallen, abseilen, ziplinen en het beste van allemaal: je heb geen idee wat er allemaal gebeurd in de buitenwereld. Dit is sowieso iets wat ik nog een keer ga doen op een andere plek!

Na Marahau reden we door naar Franz Josef. Ook hier heb ik hele mooie herinneringen. Ik stond lekker te dansen tijdens aan avondje uit toen ik merkte dat ik werd aangestaard door iemand. Een beetje geïrriteerd (want ja, staar niet zo) keek ik wie het was. Uiteindelijk bleek dat het Melany was! De Amerikaanse meid die ik in Paihia, Auckland, Rotorua en Taupo ben tegengekomen. We dachten dat we afscheid hadden genomen in Taupo totdat ze die avond ineens voor mij stond! De volgende dag stond de heli-hike op de planning. Hier ga je met een helikopter naar de gletsjer en maak je een wandeling van 3,5 uur over de gletsjer. In Nederland zijn gletsjers natuurlijk ver te zoeken dus dit was voor mij wel echt een once in a lifetime dingetje.

M’n derde hoogtepunt van het zuidereiland was in Wanaka. Maar met zoveel hoogtepunten bij elkaar werd het ook weer eens tijd voor een dieptepunt. Vol goede moed besloten we met een groepje Roys Peak te beklimmen. Midden in de nacht stonden we op omdat we de zonsopgang wilde zien (de wekker stond 2.30). Normaal gesproken is dit deze klim helemaal waard (3 uur stijl naar boven lopen, en 3 uur naar beneden lopen), maar we hadden van te voren beter even het weerbericht kunnen checken. Het regende, het waaide en op een gegeven moment konden we niet eens boven komen omdat het laatste deel te glad was. De wandeling zelf doet niemand voor z’n lol, maar het uitzicht (wat je normaal zou krijgen) zorgt ervoor dat je deze ellende vergeet. Achteraf kunnen we er om lachen, maar op het moment zelf was dit wel even anders. Maar goed, er stond mij nog iets heel leuks te wachten in de dagen dat ik daar was: skydiven! Ik heb dit al twee keer eerder gedaan maar het landschap in Nieuw Zeeland is zo mooi dat ik dit nog een keer wilde doen. Een betere dag had ik mij niet kunnen wensen. We hadden uitzicht over de bergen en in de verte kon ik zelfs Mt. Cook zien! Achteraf was dit echt de mooiste en leukste skydive die ik heb gedaan.

Na Wanaka ben ik doorgegaan naar Queenstown. The adventure city noemen ze het ook wel. Het avontuur zat hem bij mij voornamelijk in het nachtleven hier. Hier zaten heel veel mensen van m’n bus waarmee we weer hebben afgesproken en voornamelijk zijn uitgegaan. De tijd vloog voorbij en voordat ik het wist zat ik alweer in Christchurch. Het eindpunt van mijn reis door Nieuw Zeeland. Gelukkig niet het einde van mijn reis want de komende dagen zit in Sydney en daarna ga ik voor 3 weken naar Hawaii (als je dan toch al aan het reizen bent he)!

Helemaal onderaan is er een aftermovie te vinden. Deze is voornamelijk van het Noordereiland maar dat mag de pret niet drukken.

Next stop: Sydney.

3 gedachten over “Goodbye New Zealand

1. Hoi Sanne,
    Wat een leuk verslag weer en wat een mooie foto’s!! Je doet te gekke dingen, dit zal je echt nooit meer vergeten! We wensen je veel plezier in Sydney en Hawaii! We vinden het leuk om je te volgen en kijken uit naar je volgende verslag en foto’s! Dikke kus van ons.

Liked by 2 people

2. Hoi Sanne,geen woorden genoeg voor de leuke dingen die jij doet zeg tijdens jouw reis zeg..wat een leuk en mooi verslag van je reis..dank je wel weer..met veel plezier gelezen en het filmpje gekeken..
    En dan drie weken naar Hawaii zeg ..moet niet gekker worden..hier kijk ik ook weer helemaal naar uit..
    Dit ga je zeker de rest van jouw leven niet meer vergeten lieve Sanne..wat een ervaring ga jij rijker worden..
    Heel veel plezier in Sydney en Hawaii..
    Ik kijk uit naar jouw volgende verslag..ondertussen reis veilig !!